Friday, October 9, 2009

The Svan-end.

Met een doffe knal, als een geweerschot uit de oude doos, kwam ik tot stilstand, gelukkig waren we reeds een eind over de top richting de bewoonde wereld. Aan de rand van de bewoonde wereld was net tante Lela op bezoek, die reeds jaren in Sint-Petersburg woonde. Ze arriveerde net in het dorp toen ik met mijn gehavend ros en doorweekte schoenen uit de bergen kwam, zij op haar beurt van de andere kant, uit de metropool. Met oudere mensen zoals haar, kan ik mijn beste Russisch bovenhalen; met jongere zoals haar nichten is het Engels meestal te pover om een deftig gesprek mee te beginnen. Een andere sprekende verschil tussen jong en oud, omtrent het fotograferen, is dat de oudere veel gemakkelijker poseren voor een foto en jongere mensen in veel gevallen beschaamd zijn om vereeuwigd te worden bij hun koe of kar.



Lela, geimmigreerd naar Sint-Petersburg hier op bezoek bij haar moeder te Mele.

Lelas'nichten te Mele

No comments:

Post a Comment