Friday, October 23, 2009

Radio Schacht 41

Hier vanuit het Zuidoosten van Oekriane waar ik hoop de komende dagen een reeks te maken van de mijnwerkers van de streek rond Donetsk.
Gisteren aangekomen in Debalstova vanuit Atstakhan per trein, een rit op het spoor van 22 uur.
Mijn Russisch visum liep ten einde waardoor ik genoodzaakt was de Wolga al sporend te volgen.
Op de Trein Baku-Kiev passeerden we Volgograd,alias Stalingrad, waar tijdens WO2 een grote slag werd geleverd, een standbeeld van Moeder Rusland met zwaard van 72 meter is op zijn zachts gezegd impressionant. Ik deelde de coupe met Tsatsaviska,Albert en Marina, en op deze lange treinreis leerde ik heel veel over hen. Zo was Marina Linizink van Origine een volk dat zich deelde over Azerbadjan en Dagestan en van Perzische oorsprong was.Bij de grens werden haar handig toegebonden dozen vol hazelnoten,walnoten en granaatappels streng geviseerd door de Russische grenscontrole, mijn tassen werden daarentegen een weinig gekontroleerd, zo zijn de Georgische chacha en Dagestani-Cognac reeds veilig in Oekraine geraakt.
Vanaf volgende week staat de fles klaar in Hansbeke!
Nu nog even het zwarte goud achterna.
Groeten Koen


De groeiende terille van de nog werkende mijn te Lisitsjansk

No comments:

Post a Comment